حوزه علمیه

انتقاد مدیر حوزه علمیه فارس از سخنران ۲۲ بهمن شیراز | بزرگان قشقایی اجازه سوءاستفاده ندهند

اگر از عدم تناسب سخنران برنامه شیراز با مناسبت امروز که سابقه دست بوسی یکی از سران فتنه را در کارنامه خود دارد و انقلابی ها ذهنیت مثبتی از او ندارند، بگذریم، اما از تطهیر و تمجید از یکی از عوامل طاغوت از زبان او نمی توانیم بگذریم.

حجت الاسلام استوار میمندیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه منصوریه، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در یادداشتی نوشت: اقتضائات سیاسی و اجتماعی را می فهمم و می دانم که گاهی برای حفظ برخی مصالح چاره ای جز تنزّل نیست و راهی جز سکوت وجود ندارد، اما دهن کجی به میلیون ها انقلابی و خانواده شهدا و زجر کشیدگان انقلاب را آن هم در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب نمی فهمم، خوب می دانم که برای بلوغ جامعه و شناخت جریان ها و افراد مشکوک و ناصالح که اعتقادی به مردم و مستضعفان ندارند چاره ای جز خون دل خوردن، صبر و روشنگری نرم نیست اما زیر پا گذاشتن اصول اولیه انقلاب و اسطوره کردن همان افرادی که در خدمت نظام سلطه بودند آن هم در مراسم گرامیداشت انقلاب را نمی فهمم.

امروز مراسم چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی برگزار شد که شرایط کرونایی کشور جلوه شکوه حضور مردم را در قالب های دیگری به تصویر کشید و در شیراز نیز به غیر از راهپیمایی نمادین خودرویی و کاروان موتور سواران مردمی، اجتماع محدودی نیز در میدان شهدای شیراز برنامه ریزی شده بود.

اگر از عدم تناسب سخنران برنامه با مناسبت امروز که سابقه دست بوسی یکی از سران فتنه را در کارنامه خود دارد و انقلابی ها ذهنیت مثبتی از او ندارند، بگذریم، اما از تطهیر و تمجید از یکی از عوامل طاغوت از زبان او نمی توانیم بگذریم.

آخر تا کی قرار است گرفتار ملاحظات و اسیر رودربایستی ها باشیم و مصالح کلان انقلاب را قربانی دلخور نشدن برخی گروه ها و اقوام کنیم؟!

قوم بزرگ قشقایی در مسیر مبارزه با استعمار و استبداد و دفاع از مکتب نورانی اهل بیت علیهم السلام آنقدر افتخارات دارد که نوبت به اسطوره سازی مهره های دست دوم و سوم این قوم بزرگ نمی رسد. بزرگانی مثل میرزا جهانگیرخان قشقایی، صولت الدوله قشقایی، حاج ایازخان قشقایی و ۲۰۰۰ شهید قشقایی که همگی بر تارک تاریخ این استان می درخشند افتخاراتی برای این قوم سلحشور هستند که با بودن آنها نوبت به عناصر مساله دار نمی رسد، اما عده ای با مأموریت های خاص به دنبال اسطوره سازی از شخصیتی هستند که کارگزار رسمی رژیم طاغوت بود و در راه خدمت به آنها و پروژه آمریکایی حماسه زدایی از قوم غیور قشقایی خدمات متعددی به رژیم طاغوتی پهلوی ارائه کرد.

اینکه عده ای در برخی نهادهای مدنی تهران و شیراز با نام گذاری تقاطع غیرهمسطح و فرهنگسرا و خیابان به نام او به دنبال اسطوره سازی از او هستند ماموریتی است که به آنها داده شده و توقعی از آنها نیست، اما اینکه در مراسم روز ۲۲ بهمن که روز ارج گذاری آرمان های انقلاب و مردان بزرگ انقلاب اسلامی است از این شخصیت نام برده و به صورت ضمنی تجلیل شود چیزی شبیه فاجعه است، فاجعه به استهزاء گرفتن انقلاب، خانواده های شهدا، روحانیت و مردم سرافراز شیراز آن هم در یوم الله ۲۲ بهمن.

اینکه چند سالی است برخی به نام قشقایی ها چنین می کنند و کسی هم به آن توجهی نمی کند را ناشی از احترام بزرگان این استان به قوم بزرگ قشقایی می دانم اما توقع از بزرگان قشقایی این است که خود وارد شوند و اجازه این بدنامی، سوء استفاده و مصادره قومشان را به کسانی که ارادتی به آرمان های انقلاب ندارند ندهند و خود خواستار اصلاح این رویه شوند.

جهت تنویر بیشتر مراجعه شود به مقاله سایت مشرق که در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۹۸ منتشر شده و ماهیت این فرد را به صورت مستند برملا کرده است. لینک این مقاله در زیر می آید.

https://www.mashreghnews.ir/amp/۹۵۶۵۵۵

قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا