سیاسی

ترامپ: صدها هزار رأی غیرقانونی شمارش شده است؛ پیروز خواهیم شد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار ادعای پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور مدعی شد که در دو ایالت «پنسیلوانیا» و «میشیگان» صدها هزار رای غیرقانونی شمارش شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در چند پیام توییتری تازه در رد شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد، صدها هزار رأی به صورت غیر قانونی شمارش شده است.

با گذشت هشت روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اختلاف بر سر نتیجه این انتخابات همچنان ادامه دارد.

در حالی که اکثر رسانه‌های آمریکایی از قبیل شبکه جمهوری‌خواه «فاکس نیوز»، جو بایدن و کامالا هریس را به عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور منتخب خوانده‌اند و آنها هم اعلام پیروزی کرده‌اند، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور ضمن رد این موضوع، به تکرار ادعای خود درباره تقلب گسترده ادامه می‌دهد.

ترامپ بامداد امروز پنجشنبه (به وقت تهران) در چند پیام توییتری باز هم از پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تقلب خبر داد؛ توییت‌های که بلافاصله واکنش منفی شرکت توییتر را به همراه داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا ابتدا توییتی علیه موسسات نظرسنجی در این کشور منتشر کرد و نوشت: «همه دارند سوال می‌کنند که چرا نظرسنجی‌های اخیر درباره انتخابات ریاست جمهوری درباره من اینقدر نادرست بود. خوب به خاطر اینکه این نظرسنجی‌ها جعلی است؛ درست مثل رسانه‌های دست و پا چلفتی جریان اصلی».

وی در توییتی دیگر نوشت: «من خوشحالم که حمایت کامل خودم از رانا مک دنیل به منظور ادامه ریاست او بر کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه اعلام کنم. ما با ۷۲ میلیون رأی، از هر رئیس‌جمهور مستقر دیگری در تاریخ آمریکا بیشتر رأی کسب کردیم و ما پیروز خواهیم شد».

ترامپ با پیش کشیدن موضوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به سراغ دو ایالت کلیدی پنسیلوانیا با ۲۰ رای الکترال و میشیگان با ۱۶ رای الکترال رفت و باز هم مدعی شمارش آرای غیر قانونی شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «هیچ کس نمی‌خواهد گزارش دهد که پنسیلوانیا و میشیگان اجازه ندادند ناظران انتخاباتی ما یا ناظران رأی‌گیری (روند انتخابات و شمارش) را ببینند و نظارت کنند. این موضوع مسبب صدها هزار رأیی است که نباید اجازه شمارش به آنها داده می‌شد؛ در نتیجه من براحتی هر دوی این ایالت‌ها را پیروز می‌شوم. اینها را گزارش بدهید».

وی ساعتی بعد از این توییت‌ها دوباره نوشت: «حالا (من در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) ۷۳ میلیون رأی قانونی دارم».

شرکت توییتر که در روزهای اخیر بارها به توییت‌های ترامپ درباره انتخابات واکنش منفی نشان داده است، باز هم در مخالفت با محتوای توییت‌های تازه او زیر آنها نوشته است: «این ادعا درباره تقلب در انتخابات، مورد مناقشه است».

منبع
فارس نیوز
قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا