سیاسی

مذاکره با آمریکا !

چرا با آمریکا مذاکره نمی کنیم ؟

مذاکره ی در سایه تهدید و فشار و مذاکره نیست. یک طرف مثل ابر قدرتها بخواند تهدید کند و فشاری بیاورد و تحریمی بکند و یک دست آهنی ای را نشان بدهد و از آن طرف هم بگوید خیلی خوب، بنشینیم پشت میز مذاکره! این مذاکره ، مذاکره نیست، اینجور مذاکره ای را ما با هیچ کس نمی کنیم. آمریکا همیشه با این چهره برای مذاکره وارد میدان شده است.

آمریکا صادقانه مثل یک مذاکره‌کننده‌ی معمولی وارد میدان نمیشود، مثل یک ابرقدرت وارد مذاکره میشود. ما با چهره‌ی ابرقدرتی مذاکره نمیکنیم. ابرقدرتی را بگذارند کنار، تهدید را بگذارند کنار، تحریم را بگذارند کنار، برای مذاکره یک هدف و نهایت مشخصی فرض نکنند که باید مذاکره به آنجا برسد.

جمهوری اسلامی نه، زیر بار این فشارها نخواهد رفت؛ او هم به سبک خود به هر فشاری پاسخ خواهد داد. به زورگوئی متوسل نشوند، از نردبان ابرقدرتی که نردبان پوسیده‌ای هم هست، پائین بیایند، اشکالی ندارد؛ اما تا وقتی که آنجور است، امکان ندارد. بیانات در دیدار کارگزاران نظام – 1389/05/27

آیا رابطه با آمریکا خطر او را برای ما کم می‌کند؟

رابطه ی سیاسی با آمریکا برای ما مضر است . اولا خطر آمریکا را کم نمیکند. آمریکا به عراق حمله کرد؛ در حالی که با هم رابطه ی سایسی داشتند ، سفیر داشتند؛ این، آنجا سفیر داشت ، آنهم ، اینجا سفیر داشت. رابطه که خطر جنون آمیز و سیطره طلبانه ی هیچ قدرتی را از بین نمی‌برد. ثانیا وجود رابطه برای آمریکایی ها- نه امروز،همیشه اینطور بوده- وسیله‌ای بوده است برای نقوذ در قشر های مستعد مزدوری در آن کشور.

انگلیسی ها هم همین طور بودند ، انگلیسی ها هم در طول سالیان متمادی سفارتخانه شان مرکز ارتباط با سفلگان ملت بود؛ کاسنی که حاضر بودند خودشان را به دشمن بفروشند. سفارتخانه ها یکی از کارهایشان این است…

اینها این خلا را در ایران دارند؛ احتیاج به پایگاه دارند و پایگاه ندارد ؛ این را میخواهند. احتیاج به رفت و آمد آزاد و بی دغدغه ی ماموران جاسوسی و مامروان اطلاعاتی شان و ارتباط نامشروع آنها با عناصر سفله و مزدور دارند؛ اما این را ندارند. ارتباط ، این را برای آنها تامین میکند.

حالا می‌نشینند آقایان حرف زدن و استدلال کردن، که نبود رابطه ی با آمریکا برای ما مضر است . نه آقا ! نبود رابطه با آمریکا برای مفید است. آن روزی که رابطه ی با آمریکا مفید باشد، اول کسی که بگوید رابطه را ایجاد بکنند، خود بنده هستم. (1386/10/13)

سرانجام مبارزه ی تاریخی ملت ایران با دولت مستکبر آمریکا چه خواهد بود؟

ما یقین داریم که در این کارزاری که بین حق و باطل ، امروز راه افتاده است – کارزار بین اسلام و معارف اسلامی و بیداری اسلامی از یک سو ، وطمع ورزیهای استکباری سیاستهای شیاطین عالم و در راس آنها شیطان بزرگ یعنی دولت آمریکا از یک طرف دیگر- پیروزی با ماست؛ پیروزی با طرف حق است. در این، هیچ تردید وجود نداردو همه ی قرائن این را نشان میدهند و تایید میکنند.

طبیعتِ سنن الهی هم همین است ؛ یعنی غیر از این معنی ندارد. آن گروهی که طرفدار حقند اگر بایستند و اقدام بکنند، شکی نیست که برا باطل پیروز خواند شد. سنتهای الهی در جهت تقویت حق است و انتظار طبیعی از جریان سنن الهی در تاریخ، اقتضاء این را دارد. ما هم داریم به تجربه این را مشاهده میکنیم. (1386/05/28)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا