اخبار حوزه

آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه منصوریه شیراز

سخنران ؛ شیخ حمیدرضا حدائق

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمیدرضا حدائق، نخستین رکن معرفت را از قول امام صادق(ع) خداشناسی عنوان کرد و اظهار داشت: رکن معرفت از قول امام صادق(ع) خداشناسی است به این معنا که خدای خود را خوب بشناسیم و وظیفه بندگی خود را انجام دهیم ؛ چراکه این دین‌گریزی‌ها که گریبان جامعه را گرفته به دلیل همین نشناختن‌ها است.

مسئول قرارگاه عمار، درد جامعه امروز را فراموشی خداوند عنوان کرد و افزود: برخی گران‌فروشی‌ها نیز به این دلیل است که خدا را فراموش کرده و او  را در نظر نمی‌گیرند، اگر شخصی یا کاسبی خدای خود را در نظر بگیرد هیچ‌گاه گران‌فروشی نمی‌کند و اگر اعتقاد به خدا و رزاقیت او داشته باشیم پیچ‌وخم‌های زندگی ما را زمین نمی‌زند.

حدائق، دومین رکن معرفت را خودشناسی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم به معرفت کامل برسیم باید خود را به‌خوبی بشناسیم، اگر خودمان را بشناسیم خدای خود را نیز خواهیم شناخت و سپس باید نعماتی که خداوند در اختیار ما گذاشته اعم از جوانی، هوش و فکر را قدر دانسته و به‌خوبی درراه توسعه تعالیم در مسیر خداوند قدم برداریم.

مدیر حوزه علمیه منصوریه ادامه داد: امام صادق(ع) فرموده‌اند سومین رکن معرفت وظیفه‌شناسی است، اگر در جامعه امروز وظایف شرعی و دینی را به‌خوبی بشناسیم بسیاری از گناه‌ها به حاشیه می‌روند، اگر مشاهده می‌کنیم که جامعه ما غرق در گناه شده به این دلیل است که افراد وظایف خود را به‌خوبی نمی‌شناسند.

وی همچنین دشمن‌شناسی را نیز چهارمین رکن معرفت عنوان کرد و افزود: به این رکن باید توجه ویژه‌ای داشت چراکه اگر دشمن خود را بشناسیم قطعاً می‌توانیم در مسیر حق الهی قدم‌های مؤثرتری برداریم.

حدائق در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این حوزه در ماه محرم، بیان کرد: طلاب و مبلغین قرارگاه تبلیغی عمار منصوریه در ایام محرم فعالیت‌های بسیاری، از قبیل طبخ و توزیع غذای گرم و بسته‌های آموزشی را بر عهده داشت به‌گونه‌ای که در ایام محرم بیش از هشت هزار پرس غذای گرم توزیع شده است.

همچنین توزیع ۲۰۰ بسته آموزشی میان نیازمندان نیز از دیگر فعالیت های این مجموعه به شمار می رود.تبلیغ در فضای مجازی، مناطق سفید و زرد نیز از دیگر فعالیت‌های ۸۰ مبلغ تبلیغی قرارگاه عمار است.

حوزه منصوریه
حوزه منصوریه

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت الاسلام احمدی معاونت تهذیب حوزه علمیه منصوریه به مدیحه سرایی پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا