اخبار

نتایج تست فاز اول واکسن کروناکاملا مثبت بود/واکسن کرونای ایرانی هیچ عوارضی نداشته است

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: نتایج تست فاز اول واکسن کرونا بر روی داوطلبان کاملا مثبت بوده و هیچ عوارضی نداشته است.

نتایج تست فاز اول واکسن کروناکاملا مثبت بود/واکسن کرونای ایرانی هیچ عوارضی نداشته است

محمد مخبر سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه و رونمایی از پنج هزار طرح اشتغال اجتماع محور در دانشگاه کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان سال2 تا 3 میلیون دوز واکسن در کشور تولید می شود که فاز اول تست کرونا برای ۲۱ داوطلب اول رو به اتمام است.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته مجوز تست روی ۱۴ نفر دیگر دریافت شده است و با اتمام فاز اول تست این واکسن بر روی ۵۶ نفر اول، فاز دوم شروع می شود.

مخبر با بیان اینکه فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده با تایید پروتکل‌ها، واکسن در اختیار عموم مردم کشور قرار می گیرد، گفت:  این اطمینان را به مردم می‌دهیم که واکسن ایرانی قوی تر، باکیفیت تر و با فراوانی بیشتر به زودی تولید و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی اذعان کرد: رسیدن به تولید انبوه مساله اصلی ما است و واکسن تولیدی را زیر قیمت خارجی آن در اختیار مردم قرار خواهیم داد و کشور در این بخش خودکفا خواهد شد.

مخبر با بیان اینکه تولید دارو به منظور تامین نیاز کشور از مهمترین اهداف شرکت‌های داروسازی این ستاد است، عنوان کرد: نه تنها توانستیم بخش زیادی از نیاز کشورمان را تامین کنیم بلکه به ظرفیت صادرات به برخی کشورها نیز رسیده ایم.

منبع
فارس نیوز
قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا