فرهنگی و اجتماعی

موکب حضرت احمد بن موسی(ع) روز اربعین در شیراز برپا شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس

امام جمعه شیراز گفت: ان شاء الله موکب حضرت احمدبن موسی(ع) در روز اربعین در بین الحرمین شیراز برپا شود و با پرچم بلندی که از هر دو طرف دیده شود و بقیه مواکب پیرامون این موکب قرار خواهند گرفت.

ایت الله دژکام

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، عصر پنجشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های اربعین حسینی و دهه آخر صفر در شیراز، با اشاره به اینکه هر سال در این ایام برای هماهنگی پیرامون ارائه خدمات موکب حضرت احمدبن موسی(ع) و سایر مواکبی که در سراسر فارس زیر پرچم متبرک این امامزاده جلیل القدر هستند برای ارائه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلای معلی دور هم جمع می شدیم و برنامه ریزی می کردیم، اظهار داشت: متاسفانه امسال به سبب شیوع بیماری کرونا، امکان ارائه خدمت به زوار امام حسین(ع) طبق شیوه گذشته در کربلا وجود ندارد.

وی در ادامه با تصریح اینکه شکل دیگری از انجام وظیفه را می توان به کار بست که هم شیوه نامه های بهداشتی را طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب رعایت کرد و هم عرض ادب و عزاداری به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان داده شود، اضافه کرد: در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی یک ویژگی وجود دارد و آن وجود یک بین الحرمین است که از قدیم بر سر زبان ها بوده است.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: 2 حرم مطهر از اولاد حضرت موسی بن جعفر(ع) در فاصله چندصد متری از یکدیگر قرار دارند که فضای کربلا و بین الحرمین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را تداعی می کند، این فضا از لحاظ آسیب های اجتماعی متاسفانه در وضعیت مناسبی نیست و حس و حال معنوی در این فضا وجود ندارد، از دیرباز این اعتقاد وجود داشته اگر پای سوگوار حسینی و مواکب حضرت اباعبدالله(ع) به مکانی برسد باعت آبادی آنجا می گردد.

وی عنوان کرد: امسال نیت کرده ایم برای آبادی بین الحرمین شیراز و رفع آسیب های اجتماعی از این مکان، عَلَم عزاداری امام حسین(ع) از این مکان عبور کند و البته کثرت جمعیت نیز زیاد نباشد تا فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل و در فضای باز رعایت گردد.

تولیت موقت آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: ان شاءالله موکب حضرت احمدبن موسی(ع) روز اربعین در بین الحرمین شیراز برپا شود با پرچم بلندی که از هر دو طرف دیده شود و بقیه مواکب پیرامون این موکب قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به برگزاری آیین لاله گردانی خدام حرمین مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و حضرت سیدعلاالدین حسین(ع)در روز اربعین، اظهار کرد: این کار می تواند جلوه زیبایی از عشق و ارادت به ثارالله و در عین حال شِکوِه‌ای از فراق حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بین الحرمین سومین حرم اهل بیت(ع) باشد و امیدواریم این مراسم در ابعاد ملی و حتی بین المللی بازتاب گسترده داشته باشد.

قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا