فرهنگی و اجتماعی

برخی رفتار ها در خصوص مسائل فرهنگی نگران کننده است

رئیس جامعه روحانیت شیراز

ایت الله دستغیبآیت الله دستغیب در خصوص مشکلات فرهنگی شهر گفت: در مسائل فرهنگی برخی از رفتار و حرکت ها نگران کننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه منصوریه شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب، ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی مدرسه علمیه منصوریه شیراز برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره علمای بزرگ شهر از جمله آیت الله شیخ ابوالحسن حدائق اظهار داشت: مدرسه علمیه منصوریه سابقه بسیاری دارد ، مرحوم آیت الله شیخ ابوالحسن حدائق نیز حقیقتا همانند خورشید درخشان بود که لقب سلمان در بین خاص و عام را دارا بودند.

وی همچنین در خصوص نامه سرگشاده جامعه روحانیت شیراز به رئیس جمهوری پیرامون مسئله اقتصادی و گرانی های اخیر افزود: هدف این بود که مردم بدانند که جامعه روحانیت جدای از مردم نیست، جامعه روحانیت این طور نیست که بی تفاوت به مشکلات مردم باشد.

روحانیت در برابر مشکلات مردم بی تفاوت نیست

رئیس جامعه روحانیت شیراز با تصریح اینکه روحانیت از پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه تأسی جسته است، عنوان کرد: آنچه برای مردم سختی و رنج را دربر داشته باشد برای پیامبر(ص) سنگین است، از این رو روحانیت نیز بی تفاوت در برابر مشکلات مردم نیست.

وی تاکید کرد: کسانی که مبلغ رسالاته هستند و تاسی به ائمه(ع) دارند این احساس را دارند که واقعا مردم در سختی و مشکلات به سر می برند، به همین دلیل این افراد نیز بی تفاوت نیستند.

مشکلات معیشتی در میان اقشار مردم تاثیر منفی دارد

آیت الله دستغیب خاطرنشان کرد: آنچه واقع شده و مشکلاتی که پیش آمده بیشتر جنبه اقتصاد معشتی دارد که بسیار تاثیر گذار است و آثار منفی در بین قشر های مختلف جامعه دارد، همچنین شاهد عکس العملی هایی نیز علیه روحانیت هستیم، متاسفانه برخی از روی غرض ورزی و برخی از روی جهل و نادانی این کار را می کنند.

وی گفت: باید همان مسیری که مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد از جمله اقصاد مقاومتی مطرح کرده اند در پیش بگیریم که وضعیت به اینجا نرسد اگر رسیده آقایان باید در صدد درستی آن باشند.

رئیس جامعه روحانیت شیراز همچنین در خصوص مشکلات فرهنگی شهر نیز اینجنین مطرح کرد: در مسائل فرهنگی برخی از رفتار و حرکت ها نگران کننده است.

آیت الله ممدوحی عالمی اخلاقی بودند

وی در پایان ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله ممدوحی نیز اضافه کرد: مرحوم آیت الله شیخ حسن ممدوحی بسیار بزرگوار، شریف و اخلاقی بود، این موارد نمونه هایی بود که به آن الگو و اسوه می گوییم.

قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا